Menü
ENGLISH

Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

OYAK Mobil Uygulama Nedir?

OYAK mobil, güncel tasarımı ve yeni özellikleri ile kullanıcıların birçok işlemini gerçekleştirebileceği bir uygulamadır. Yenilenen Mobil uygulama aracılığı ile kullanıcıların üyelik bilgilerini görüntüleyebileceği, sosyal hizmetler ile ilgili bilgi alabileceği, faydalanmak istediği diğer hizmetleri görüntüleyebileceği bir sistemdir.

Kullanıcıların, uygun hizmetler için başvuru işlemlerini gerçekleştirebileceği, yenilenen hesaplama araçları ile daha kolay hesaplama yapabileceği, OYAK iletişim bilgilerini güncelleyebileceği, OYAK tarafından gönderilen dokümanlara ve üyelere özel haberlere erişim sağlayabileceği bir uygulamadır.

Yeni Sürümde Neler Var?

OYAK Mobil uygulama, yeni tasarımı ile kullanım kolaylığı sağlamakta ve hizmetlere daha kolay erişim imkanı tanımaktadır. OYAK Mobil Uygulamasını kullanmak için Online Üye Hizmetleri veya OYAK Sesli Yanıt Sistemi şifresi kullanılmakta, T.C. Kimlik No ve mevcut şifre ile de giriş yapılabilmektedir. Şifrenin unutulması durumunda ise; Şifremi Unuttum / Kullanıcı Oluştur menüsünden yeni bir şifre oluşturulabilmektedir.

OYAK mobil uygulama giriş ekranından “Bize Yazın”, “Bize Ulaşın” ve “ÜİM” seçeneklerinden OYAK ile iletişim kurabilir, taleplerinizi iletebilirsiniz.  Ana sayfada bulunan kartlar ile size özel veya güne özel mesajları alabilir, OYAK haberlerini takip edebilir, üyelik durumunuza uygun toplam birikimlerinizi görebilirsiniz.

Üyelik seçeneğinde yer alan “Emeklilik Yardımı”, “Üye Hesap Özetleri”, KÖBF (Konut Ön Biriktirim Fonu), BDEGS (Bağışa Dayalı Emekli Geliri Sistemi), Emeklilik Yardımı - Kar Payı, EMS (Emekli Maaşı Sistemi) kartları ile bilgi detaylarını inceleyebilir kartlarda bulunan “Grafik” ikonu ile birikim artış oranlarınızı grafik olarak görebilirsiniz.

Hizmetler seçeneği, OYAK tarafından kullanıcılara sunulan hizmetlere kolay ulaşmanızı sağlamakta ve tek bir tık ile aramanızı kolaylaştırmaktadır. “Borç Verme”, “Konut Kredisi” ve “Kurum Konutları” bilgilerinizi bu seçenek ile takip edebilirsiniz. Gelen seçeneği kullanıcılara OYAK tarafından gönderilen bildirim ve gönderilerin kolay takibi için tasarlanmış olup, yayınlar seçeneği ile OYAK yayınlarına erişim sağlayabilirsiniz.

Diğer seçeneğinde bulanan Profil ayarları ise “Adres Güncelleme”, “e-Posta” değiştirme, “Cep Telefonu” güncelleme gibi seçeneklere olanak tanımaktadır. Başvurular başlığı altında bulunan “Borç Verme”, “Konut Ön Birikim Fonu”, “Rezerv Karşılığı Borç Verme” gibi seçenekler ile başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz.  Hesaplama araçlarında bulunan “Borç Verme Taksit Hesaplama” ve Konut Kredisi Taksit Hesaplama” araçları ile kolaylıkla hesap yapabilir, “Formlar – Broşürler” seçeneği ile başvuru formları ve broşürlere erişebilirsiniz. Diğer seçeneği altında yer alan “OYAK Video Yayınları”, “OYAK Banka Hesap Bilgileri” detaylarına ulaşabilir, “Sıkça Sorulan Sorular” seçeneğini kullanarak öğrenmek istediğiniz açıklayıcı bilgilere erilebilirsiniz.

OYAK Mobil Uygulama İşlemleri Nelerdir?

  • Kullanıcı Giriş
    • Bize Yazın
    • Bize Ulaşın
    • ÜİM (Üye İletişim Merkezi)
  • Ana Sayfa
    • Bilgilendirme
    • Anket
    • Mesajınız var
    • Uyarı
    • Özel Gün
    • Doğum Günü
    • Üyelikte 3. Yılınız doldu
    • Üyelikte 10. Yılınız doldu
    • Haberler
  • Üyelik
    • Emeklilik Yardımı
    • Üye Hesap Özetleri
    • KÖBF (Konut Ön Biriktirim Fonu)
    • BDEGS (Bağışa Dayalı Emekli Geliri Sistemi)
    • Emeklilik Yardımı - Kar Payı
    • EMS (Emekli Maaşı Sistemi)
  • Hizmetler
    • Sosyal Hizmetler
    • Borç Verme hizmetleri
    • OYAK Kaynaklı Borç Verme Hizmeti
    • Fevkalade Borç Verme Hizmeti
    • Borç Verme Hesaplama Aracı
    • Konut Kredisi
    • Konut Edindirme Hizmetleri
    • Konut Kredisi Faiz Oranları (Banka)
    • Konut Kredisi Hesaplama Aracı
    • Kurum Konutları
  • Diğer Hizmetler
    • OYAK Platform
    • OYAK Sağlık Platformu
    • OYAK Doktorum
    • OYAK Eğitim İndirimleri
  • Gelen
    • Bildirimler
    • Gönderiler
    • Yayınlar
  • Diğer
    • Profil Ayarları
    • Yakınlar
    • Banka Hesap Bilgisi

İletişim Ayarları

  • Cep Telefonu Güncelleme
  • E-Posta Güncelleme
  • Adres Görüntüleme
  • Bildirim Ayarları

Güvenlik Ayarları

  • Giriş Öncesi Ekran Ayarları
  • Şifre Değiştirme
  • Mobil/Web Hesap Ayarları

 Başvurular

  • OYAK Kaynaklı Borç verme
  • Konut Ön Birikim Fonu (KÖBF)
  • Rezerv Karşılığı %80 Borç Verme

Hesaplama Araçları

  • Borç Verme Taksit Hesaplama
  • Konut Kredisi Taksit Hesaplama

Diğer

  • Bize Yazın
  • İletişim
  • Haberler
  • OYAK Video Yayınları
  • OYAK Banka Hesap Bilgileri
  • Sıkça Sorulan Sorular
  • Yasal Şartlar ve Hükümler

OYAK Mobil Uygulamayı Kimler Kullanabilir?

  • iOS 12.3 ve üzeri işletim sistemli iPhone kullanıcıları.
  • Android 5.1 ve üzeri işletim sistemli telefon kullanıcıları.

OYAK Mobil uygulama nasıl yüklenir?

OYAK Mobil uygulamasını cep telefonunuza indirebilmeniz için cep telefonunuzun uygulamayı desteklemesi gerekmektedir.

  • iPhone kullanıcısıysanız uygulamayı App Store üzerinden indirebilirsiniz.
  • Android işletim sistemli bir telefon kullanıcısıysanız uygulamayı Google Play Store üzerinden indirebilirsiniz.

OYAK Mobil Uygulamaya Nasıl Giriş Yapılır?

OYAK Mobil uygulamasını kullanmak için uygulamayı indirdikten sonra; T.C. Kimlik No ve mevcut şifreniz ile giriş yapabilirsiniz. Şifreniz OYAK web sitesi Online Üye Hizmetleri/OYAK Sesli Yanıt Sistemi’nde kullanmakta olduğunuz şifreniz ile aynıdır.

Şifrenizi bilmiyorsanız ya da unuttuysanız Uygulamaya giriş yaptıktan sonra Şifremi Unuttum / Kullanıcı Oluştur menüsünden yeni bir şifre alabilirsiniz.

Güvenliğiniz İçin;

  • Şifreniz 0-9 arası sayılardan oluşmalı ve 6 haneli olmalıdır.
  • Şifreniz doğum yılınızı içermemelidir.
  • Şifreniz OYAK Üye Numaranızın ve T.C. Kimlik Numaranızın bir parçasını içermemelidir.
  • Şifreniz ardışık sayılar ile arka arkaya sayı üçlüleri içermemelidir.

T.C. Kimlik Numarası ve şifrenizi girdikten sonra “Giriş” butonuna basılır. OYAK’ ta kayıtlı cep telefon numaranıza SMS olarak onay kodu (tek kullanımlık şifre) gelecek olup, şifrenizi doğru ve 6 haneli olarak açılan ekrandaki alana girdikten sonra “Giriş” butonuna basılır ve  Mobil Uygulamaya giriş yapılır.

Mevcut Şifre İle Nasıl Giriş Yapılır?

  1. Uygulama açıldığında T.C. Kimlik Numarası ve Şifre giriş ekranı görülecektir. 
  2. “T.C. Kimlik Numarası” alanına C. Kimlik numarası 11 haneli olarak girilmelidir. (Zorunlu alandır)
  3. “Şifre” alanına mevcut şifre 6 haneli ve sadece nümerik olarak girilmelidir. Şifre özel karakter ve harf içermemelidir. (Zorunlu alandır)
  4. OYAK’ ta kayıtlı cep telefon numaranıza SMS olarak onay kodu (tek kullanımlık şifre) gelmelidir.
  5. SMS ile gelen 6 haneli şifre ilgili alanına doğru olarak girilmelidir.

Yeni Şifre Nasıl Oluşturulur?

  1. “Şifremi Unuttum / Kullanıcı Oluştur” alanına basılır
  2. OYAK’ ta kayıtlı cep telefonuna tek kullanımlık onay kodu gelir.
  3. Onay kodu doğru olarak girilir, “Onayla” butonuna basılır.
  4. “Şifre” ve “Şifre Tekrar” alanlarına oluşturulmak istenen yeni şifre girilir ve “Şifre Oluştur” butonuna basılır.
  5. Açılan ekranda Kabul Ediyorum” butonuna basılır.
  6. “Tamam” butonuna basılarak ekrandan çıkılır ve şifre oluşturma işlemi tamamlanır.

OYAK ile nasıl iletişim kurabilirim? 

Bize Yazın seçeneğinden, OYAK Mobil uygulama ile ilgili soru, bilgi edinme ve sorun bildirimlerini uygulama üzerinden yazabilirsiniz.

  1. Uygulamayı ilk kez indiren kullanıcı, bize yazın işlemleri için aşağıdaki adımları izlenmelidir.
  2. Bize Yazın kayıtlı kullanıcı, bize yazın işlemleri için aşağıdaki adımları izlemelidir.

Ana Sayfa Bilgilendirme Kartları 

Ana sayfaya tıklayarak sayfanın en üstünde bulunan kişiye özel bilgilendirme kartlarını parmağınızla sağa sola kaydırarak görebilirsiniz. Kartlarda 3. ve 10. yıllarınız dolduğunda “3. Yılınız Doldu” ve “10. Yılınız Doldu” bilginizi görebilir, “Anket Kartı” ile ankete katılarak uygulamayı değerlendirebilir, “Mesajınız Var” kartı ile size özel OYAK mesajlarını görebilirsiniz.

Kartların hemen altında yer alan alandan özet bilgilerinizi görüntüleyebilir, OYAK haberlerini takip edebilirsiniz.

Üyelik

Üyelik seçeneğine tıklayarak, KÖBF Konut Ön Biriktirim Fonu) üyelik durumunuzu sorgulayabilir, ek aidat bilgileriniz varsa görüntüleyebilir, “KÖFB Başvuru” butonu ile başvuruda bulunabilirsiniz.

EMS (Emekli Maaşı Sistemi) kartında mevcut bilgilerinizi görebilir, “Maaş Tercih Değişikliği” butonu ile değişiklik talebinde bulunabilirsiniz.

Emeklilik Yardımı kartı ile, mevcut bilgilerinizi görüntüleyebilir, aidat detay bilgilerinizi takip edebilirsiniz.

Kar Payı kartı ile bilgilerinize ait detayları inceleyebilirsiniz.

BDEGS (Bağışa Dayalı Emekli Geliri Sistemi) kartı ile bilgilerinizi görüntüleyebilir, “Örnek Gelir Hesaplama” butonu ile hesaplama yapabilir, “Tüm Bağış Listesi” seçeneği ile bağış listesini inceleyebilirsiniz.

Kartların sağ üst tarafında yer alan grafik ikonuna tıklayarak birikim artış grafiğinizin detaylarını görebilir, grafik üzerinde bulunan noktalara dokunarak yıllara göre birikim miktarını inceleyebilirsiniz.

Hizmetler

Hizmet seçeneği ile “OYAK Kaynaklı Borç Verme” ve “Banka Kaynaklı Borç Verme” bilgilerinizi kontrol edebilir. “Borç Verme Hesaplama Aracı” ile seçilen limite göre borç verme taksit hesaplama işlemlerinizi görerek vadeler arasında karşılaştırma yapabilirsiniz. Başvurma hakkınızın olması durumunda “Borç Verme Başvuru” butonu ile başvuruda bulunabilirsiniz.

Konut Kredisi seçeneği ile mevcut bilgilerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Kurum Konutları seçeneğinden size tahsis edilen bir konut var ise genel konut bilgilerine erişebilirsiniz.

Diğer Hizmetler seçeneğini kullanarak OYAK çatısı altında bulunan diğer hizmetlere ilişkin bilgileri takip edebilirsiniz.

Diğer Hizmetler

Diğer hizmetler seçeneği, OYAK tarafından sunulan “OYAK Platform”, OYAK Sağlık Platformu”, “OYAK Doktorum”, “OYAK Eğitim İndirimleri” hizmetlerine hızlıca erişim sağlayabilmenize  ve  bilgi edinmenize olanak tanımaktadır.

Gelen (Gönderiler – Yayınlar- Bildirimler)

Gelen seçeneğine tıklayarak size gönderilmiş olan iletileri görüntüleyebilir, “Yayınlar” seçeneği ile OYAK yayınlarına erişebilir, “Bildirimler” seçeneğini kullanarak OYAK tarafından size gönderilen bildirimlerinizi okuyabilirsiniz.

Diğer

Diğer seçeneği altında yer alan “Profil Ayarları” menüsünden ”Aile bireyleri (OSP)” seçeneği ile anne, baba, eş ve çocuklarınızı ekleyebilirsiniz. Banka hesap bilgilerinizi görüntüleyebilir, “İletişim Ayarları” menüsü ile cep telefon numaranızı değiştirebilir, e-posta adresinizi güncelleyebilir, adres bilgilerinizi düzenleyebilirsiniz. Güvenlik ayarları menüsünde yer alan “Şifre Değiştirme” seçeneği ile şifrenizi güncelleyebilir, “Hesap Dondurma” seçeneği ile hesabınızı dondurabilirsiniz.

Başvurular – Hesaplama Araçları – Formlar Broşürler

Başvurular menüsü altında yer alan seçeneklerden başvuru yapabilme durumunuzun uygunluğuna  göre “Borç Verme” başvurusunu gerçekleştirebilir,  Konut Ön Biriktirim Fonu’ na Üye olabilir, EMS maaş tercih değişikliğinde bulunabilirsiniz.

Hesaplama araçları menüsünde yer alan “Borç Verme Taksit Hesaplama” ve “Konut Kredisi Taksit Hesaplama” seçenekleri ile hesaplama işlemlerinizi yapabilir, vade seçeneklerini görebilirsiniz.

OYAK Mobil Uygulaması Ücretli midir?

OYAK Mobil uygulaması ücretsizdir. Ancak, işlemler sırasında internet bağlantısı kurulması ve veri transferi yapılması gerektiğinden GSM operatörünüz tarafından tarifenize göre ücretlendirileceksiniz. 

OYAK Mobil Uygulaması Üzerinde Yapacağım İşlemler İçin Ek Bedel Ödeyecek miyim?

OYAK Mobil uygulaması üzerinde yapılan işlemler için ek bir bedel alınmaz.

OYAK Mobil Uygulamasını Telefonumda Kullanırken Çağrı Veya SMS Aldığımda Ne Olur?

OYAK mobil uygulamasını kullanırken çağrı veya SMS almanız durumunda, telefonunuzun model ve markasına göre uygulamayı yeniden başlatmak zorunda kalabilirsiniz.

Güvenlik

Mobil cihazınızı ve mobil uygulamaları kullanırken aşağıdaki noktalara dikkat ederek güvenliğinizi artırabilirsiniz.

Şifre Belirleme

Şifrenizi belirlerken doğum tarihiniz gibi kolay tahmin edilebilecek bilgileri kullanmayınız, şifrenizi düzenli olarak değiştiriniz ve diğer şifrelerinizle aynı olmamasına özen gösteriniz.

Bilgi Gizliliği

Mobil işlemlerinde kullandığınız şifre ve kullanıcı bilgilerini cep telefonunuzda veya fiziksel bir ortamda yazılı olarak bulundurmayın, kimse ile paylaşmayınız.

Cep Telefonunda Şifre Kullanımı

Cep telefonunuzun başkaları tarafından kullanılmaması için cep telefonunuzda açılış şifresi ve tuş kilidi kullanmanız son derece önemlidir.

Mobil Uygulamalar

Güvenliğiniz için mobil uygulamaları resmi sitelerden ve uygulama marketlerinden indiriniz. Uygulamaların ihtiyaç dışında herhangi bir yetkilendirme istemediğine emin olunuz. Uygulamanın son güncel sürümünü kullandığınızı kontrol ediniz.

Bluetooth Kullanımı

Bluetooth uygulamasının kapalı olması, uygulamaları kullanırken daha güvenli işlem yapmanızı sağlayacaktır. Bluetooth üzerinden gelen, kaynağını ve güvenilirliğini bilmediğiniz dosyaları da kabul etmeyiniz.

Bağlantı

Güvensiz ağlardan ve erişim noktalarından uygulamaya bağlanmayınız.

Bilgi Gizliliği

Mobil işlemlerinde kullandığınız şifre ve kullanıcı bilgilerini cep telefonunuzda veya fiziksel bir ortamda yazılı olarak bulundurmayın, kimse ile paylaşmayınız.

Antivirüs

Antivirüs programları, cep telefonunuza virüs, casus programlar gibi zararlı yazılımların yüklenmesine engel olabilir veya yakalanmasını sağlar. Bu nedenle cep telefonlarına özel antivirüs programları kullanınız.

OYAK Mobil Uygulama Kullanım Kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.